مقالات

کارواش صنعتی

کارواش ادون مدل ED-PT180

کارواش صنعتی از تجهیزات نظافتی پر کاربرد در صنعت است که به وسیله فشار بالای آب باعث از بین رفتن جرم و آلودگی ها از روی سطوح مختلف می شود. دستگاه کارواش صنعتی در مدل ها و ابعاد مختلفی طراحی و وارد بازار شده است که هریک به منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین می بایست در انتخاب کارواش صنعتی دقت کرد تا مطابق با نوع نیاز و هدف مورد نظر تهیه شوند.

انواع دستگاه کارواش صنعتی بر اساس کاربرد

بخش های اصلی تمام کارواش های صنعتی پمپ، موتور دینامی یا القایی، نازل، شلنگ و تفنگ آبپاش می باشند. همچنین لنس و یک شلنگ دیگر مواردی هستند که برای استفاده از یک کارواش صنعتی به آن ها نیاز می باشد. واحد اندازه گیری فشار آب در کارواش ها بار است که هرچه این میزان بیشتر باشد، کارواش صنعتی تر محسوب می شود.

کارواش خانگی

کارواش خانگی دستگاه های بسیار پرکاربردی هستند که نه تنها در شستشوی خودرو بلکه در شستشوی دیوارها و نمای ساختمان، پیاده رو ها و … مورد استفاده قرار می گیرند. کارواش هایی با کمتر از 100 بار در گروه کارواش های خانگی قرار می گیرند که از آن ها برای نظافت سطوح با مساحت کوچک، دوچرخه، موتور و … بهره گرفته می شود. این دستگاه ها معمولا از قیمت پایین تری نسبت به کارواش هایی با فشار آب بیشتر برخوردار هستند.

کارواش نیمه صنعتی

کارواش هایی که فشار آب آن ها بیش از 100 بار است در رده کارواش های نیمه صنعتی قرار می گیرند. کاربرد این نوع از کارواش ها در شستشوی وسایل نقلیه، دریچه ها، ناودان ها و … است. همچنین این دستگاه ها با میزان فشاری که دارند برای از بین بردن جرم و آلودگی استخر، وان و نرده ها به کار گرفته می شوند. کارواش نیمه صنعتی با توجه به کاربرد گسترده تری که دارد از قیمت بالاتری نیز نسبت به کارواش های خانگی برخوردار است.

کارواش صنعتی

این گروه از کارواش ها یا واترجت های صنعتی از فشار آب خروجی بالایی تا 3000 بار برخوردار می باشند و قدرت زیادی جهت از بین بردن آلودگی ها در محیط های صنعتی و وسایل نقلیه سنگین دارند. با توجه به اینکه در محیط های صنعتی و کارخانه ها جرم و آلودگی ها بسیار عمیق است استفاده از کارواش های صنعتی با فشار آب خروجی بالا می تواند در مدت زمان کمتری آلودگی ها را از بین ببرد. این نوع از کارواش ها با توجه به قدرت بالایی که دارند، از قیمت بیشتری نیز بهره مند هستند.

ابزار پرتو

انواع کارواش صنعتی از نظر منبع تغذیه

انواع کارواش صنعتی از لحاظ منبع تغذیه به دو دسته برقی و بنزینی یا دیزلی تقسیم بندی می شوند. با توجه به مکان استفاده از کارواش و نوع و میزان آلودگی می توان از هر یک از آن ها استفاده کرد.

کارواش صنعتی برقی

همانطور که از نام آن نیز مشخص است، این نوع از کارواش صنعتی انرژی خود را از برقی تامین می کند. بنابراین در هنگام استفاده از کارواش صنعتی برقی به پریز برق احتیاج است و برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی مناسب می باشد.

کارواش صنعتی بنزینی

این نوع از کارواش ها برای تامین انرژی خود از بنزین استفاده می کنند. کارواش های صنعتی بنزینی در ابعاد مختلف و مدل های متفاوتی طراحی شده اند که کاربرد آن ها مربوط به صنعت ها و کارهای سنگین می باشد.با توجه به اینکه استفاده از کارواش های بنزینی با تولید دود و صدا همراه است، نباید در محیط های داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

 

کارواش ادون مدل ED-PT180
کارواش ادون مدل ED-PT180
کارواش ادون مدل ED-PT180

کارواش صنعتی آب گرم و سرد

کارواش ها را بر اساس دمای آب مورد استفاده می توان به کارواش های آب گرم و سرد نیز تقسیم بندی کرد. کارواش های آب سرد معمولا قیمت مناسب تری نسبت به کارواش های آب گرم دارند و کاربرد آن ها در نظافت و شستشوی خانگی و نیمه صنعتی همانند شستشوی خودرو، نمای ساختمان و این گونه موارد است.

اما گاهی اوقات با توجه به عمیق بودن و شدت جرم و آلودگی ها نظافت و لایه برداری سطوح می بایست از کارواش های آب گرم استفاده نمود. در محیط های صنعتی که عمق آلودگی ها همانند لکه های روغنی بسیار است، افزایش دمای آب باعث می شود تا بافت آلوده بر اثر فشار آب با دمای بالا از سطح جدا شود. در این گونه محیط ها استفاده از واترجت های آب گرم کار را با سرعت زیاد و کیفیت مطلوبی به اتمام می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *